Descopera Cappadocia – Ziua 3

Ziua a treia a fost si cea mai obositoare zi din Cappadocia. Trezirea a fost la ora 04:30 iar jumatate de ora mai tarziu ne imbarcam in autocarul care urma sa ne duca la locul de decolare al baloanelor. Somnorosi dar nerabdatori am ajuns la locul cu pricina. Cei de la Sultan Balloons ne-au oferit cafea, ceai si gustari pentru ca la ora aia nu se servea micul dejun la hotel.

DAP_0506Dupa aproximativ jumatate de ora, balonul s-a ridicat iar odata cu el si soarele peste relieful din Cappadocia. Despre ora petrecuta in aer si despre ce simti cand esti la 800 metri altitudine nu se poate vorbi. Este o experienta ce trebuie traita. Dragos a reusit sa faca un timelapse cu zborul, pe care va invit sa-l vizionati pe pagina noastra de Facebook.

DAP_1042La sfarsitul zborului, am primit diplome de participare, am baut sampanie iar un microbuz ne-a dus inapoi la hotel unde ne astepta micul dejun dar si un autocar ce urma sa ne duca pe mai multe obiective turistice. Bucuria oamenilor de dupa zborul cu balonul ne-a umplut inimile de fericire si ne-a motivat in plus sa continuam acest proiect frumos.

Dupa un mic dejun servit la Monastery Cave Hotel si un scurt somn de revenire, la ora 09:30 – 10:00 am plecat intr-un tur al obiectivelor turistice din zona. Prima oprire a fost la Manastirea Keslik unde am vizitat o fosta asezare bisericeasca cu mai multe cladiri sculptate in piatra. Gazdele de acolo ne-au servit cu ceai cald iar acest lucru a prins foarte bine deoarece vremea tocmai ce se stricase si ploaia rece incepuse sa ne ude bine de tot.

DAP_1138Ghinionul nu a constat doar in schimbarea vremii ci si in faptul ca am nimerit o tanti ghid (singura disponibila in acea zi) care ori nu prea se pricepea la aceasta meserie, ori nu prea avea chef de munca. Dupa cateva discutii cu ea si amenintari ca nu-si va primi banii, aceasta si-a schimbat atitudinea dar doar pentru cateva minute.

DAP_1216Urmatorul obiectiv vizitat a fost Soganli Valley unde am admirat un sat traditional turcesc unde oamenii traiesc ca acum cateva secole. Deoarece nu este la fel de faimoasa ca Goreme, Soganli are mare avantaj ca nu este foarte aglomerat si astfel poti sa te bucuri de acele locuri dar si sa te plimbi prin vai pe carari facute in urma cu sute de ani.

DAP_1231Dupa ce ne-am plimbat prin Soganli si am baut un ceai negru turcesc, am plecat spre principalul obiectiv al zilei, orasul subteran Kaymakli. Acesta este cel mai mare oras subteran din Cappadocia. Orasul a fost folosit in epoca bizantina pentru protectie impotriva musulmanilor si arabilor. Orasul a fost legat de un alt oras subteran, Derinkuyu, prin kilomentri intregi de tuneluri. Mai tarziu, otomanii au folosit aceste asezari ca refugii. Din secolul 20, locuitorii Cappadocieni greci au utilizat orasele pentru a scapa de persecutiile otomane. In 1923, in acelasi timp cu expulzarea locuitorilor crestini din Cappadocia, aceste orase au fost parasite si au devenit obiective turistice, unele dintre cele mai vizitate din zona.

IMG_7499Ultima oprire a zilei a fost in orasul Urgup. Aici am avut pauza de masa dar si cateva ore (optional) pentru plimbare. Acest oras se afla in centrul istoric al Cappadociei si este renumit pentru viata de noapte. Populatia numara aproape 19.000 de locuitori si este la 3 kilometri de Mustafapasa, localitatea unde am fost cazati.

Sursa foto | Dragos Asaftei | Mai 2015

Mai multe poze pe pagina noastra de Facebook.